Vi från BuildSafe vill önska er alla ett säkert och effektivt 2018! I det här inlägget berättar vi lite om den utveckling som gjorts under det gångna året. Vi blickar även framåt och delar med oss av vad som är planerat under 2018. Häng med!

2017 – ett händelserikt år för produktutvecklingen

2017 har minst sagt varit ett produktivt år. Användarbasen har vuxit rejält och vi har släppt en hel del nya uppdateringar. Varje uppdatering gör vi för att våra fantastiska kunder och användare ska få en så smidig och bra användarupplevelse som möjligt. Vi tackar för all värdefull feedback vi fått – det hjälper oss att ständigt förbättras.

Fokus på kvalitet, stabilitet och snabbhet

Ett av våra stora fokusområden under 2017 var att förbättra kvaliteten, stabiliteten och snabbheten på både webben och i appen. Vi fokuserar på detta för att vi vet att det är högt tempo ute på arbetsplatserna och att ni inte har tid för tekniska störningar. Den här typen av förbättringar är något vi aldrig riktigt blir färdiga eller nöjda med – utan kontinuerligt arbetar med hela tiden.

Observationer, tillbud och olyckor samt QR-koder

Under året har vi har även förbättrat användarupplevelsen för rapportering av observationer, tillbud och olyckor. Skillnaderna ligger främst i att rapporteringen nu är mer action-orienterad så att kommunikationen med alla parter på arbetsplatsen blir enklare. Dessa uppdateringar är bara början på stora satsningar vi genomför för att göra förenkla och effektivisera kommunikationen kring avvikelser i projekten.

Under 2017 la vi även till möjligheten att registrera sig som användare via QR-koder och direkt med telefonen. Tack vare det har vi sett att projekten kommer igång ännu snabbare med att få in alla användare på projektplattformen.

2018 – ökad flexibilitet och nya funktioner

Vi håller hårt på principen att all utveckling ska ske med slutanvändaren i fokus. Därför uppskattar vi all den feedback vi fått in och har valt ut ett par viktiga områden att fokusera på under 2018. Här är ett par exempel:

  • Förbättra funktionaliteten så att det blir ännu smidigare att genomföra ronder
  • Förenkla sökfunktioner i appen så att det går snabbare att hitta rätt information
  • Öka flexibiliteten i hanteringen av observationer, tillbud och olyckor
  • Förenkla schemaläggning och redigering av inspektioner och ronder

Utöver dessa förbättringar av användarupplevelsen kommer vi parallellt att arbeta med ett par större nya funktioner under året. Exempel på dessa är en ny modul för dataanalys samt en kraftigt ökad flexibilitet för hantering av olika typer av inspektioner.

Modul för dataanalys och statistik

Vår nya analysmodul kommer göra det möjligt att gräva ännu djupare i informationen som skapas i projekten – direkt via webbplattformen. Se trender, analysera risker och få tillgång till det underlag som krävs för att proaktivt arbeta bort risker i produktionen. Med analysmodulen kommer riskhanteringen tas till nya nivåer, på både projekt- och bolagsnivå.

Ökad flexibilitet för ronder och inspektioner 

Vi arbetar för att det ska bli möjligt att göra ännu fler olika typer av ronder och inspektioner i BuildSafe. Med hjälp av den nya funktionaliteten blir det inte bara möjligt att arbeta med olika typer av checklistor, utan även med olika typer av mallar. Detta kommer öppna upp för nya användningsområden – exempelvis besiktningar och kvalitetsarbete.

All information vill man inte alltid dela med alla. Därför kommer vi lägga till möjligheten att genomföra vissa typer av inspektioner i dolt läge. På så sätt kommer BuildSafe kunna användas även för exempelvis internrevisioner.

Customer Success – en ny funktion i användarnas tjänst

Under 2017 har vi utökat vårt team och skapat avdelningen Customer Success, där vi har anställt Amanda, Josefine och Calle. De jobbar varje dag med att skapa en bättre kundupplevelse och leverans – allt för att se till att användandet ska bli så bra som möjligt och för att BuildSafe ska generera så mycket värde som möjligt.

Customer Success-teamet: Amanda, Josefine & Calle

För 2018 har Customer Success-teamet mycket planerat. En av de första förändringarna är ett mer digitaliserat utbildningsmaterial i form av webinars och videos. Vi kommer bland annat att erbjuda digitala utbildningstillfällen för UE och YA för att göra det ännu enklare att introducera BuildSafe till samtliga projektdeltagare.

En annan nyhet för 2018 är att vi kommer att starta ett produktforum där alla användare som är intresserade kan involvera sig i större utsträckning i utvecklingen av BuildSafe.

Byggbranschens snabbaste kundsupport

Ett supportmeddelande som gjorde oss extra glada under året!

Under 2017 har vi haft en genomsnittlig svarstid på 1 minut på alla frågor som kommit in till vår supportchat. Detta är något vi strävar efter att upprätthålla under 2018 och vi arbetar hela tiden hårt för att alla ska få en så snabb, effektiv och hjälpsam support som möjligt.

Stort tack till alla trogna BuildSafe-användare, och varmt välkomna alla som är nya! Vi är tacksamma över att så många väljer att arbeta med oss och ser fram emot ännu ett bra år tillsammans. Tillsammans är vi på god väg att skapa en ny branschstandard.

Tips på ännu fler branschkollegor som kan vara intresserade av att testa BuildSafe? Hör gärna av er till oss så demonstrerar vi gärna tjänsten för dem. Ha ett riktigt säkert och effektivt 2018!